Математика

Тема:
ДІЛЕННЯ ДВОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ ВИДУ 39:3.
 РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ

Мета: ознайомити учнів з прийомом ділення чисел виду 39:3; формувати вміння стави­ти питання до задач за поданою умовою; вправляти у розв'язуванні рівнянь; розви­вати вміння логічно мислити, міркувати; виховувати інтерес до предмета.



II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ


     Сьогодні на уроці ми ознайомимося із прийомом ділення чисел виду 39:3.



     Назвіть двоцифрові розрядні числа, які можна розділити на 2 (20; 40; 60; 80); на З (ЗО; 60; 90).

     Подайте число 36 різними способами у вигляді суми двох доданків, кожний із яких ділиться на 2.

     Замініть число 72 сумою зручних доданків, кожний із яких ділиться на 4.


     Розгляньте записи і поясніть спосіб ділення 39 : 3 = (ЗО + 9): 3 = ЗО : 3 + 9 : 3 = 10 + 3= 13

(Для того, щоб 39 : 3, потрібно число 39 розкласти на суму розрядних до­данків, а потім кожний з доданків розділити на 3. Результати додати.)

Пам'ятка

Ділення двоцифрового числа на одноцифрове число (Прийом на підставі ділення суми на число)

1)           Замінюю ділене сумою розрядних доданків.

2)           Ділю кожний доданок суми на число.

3)           Додаю отримані частки.


Фізкультхвилинка


1.     Робота над задачею (с. 137, завдання 889)

     Прочитайте задачу.

     Що відомо? Що треба взнати?

     Якою дією шукатимемо відповідь на питання завдання? (Діленням)


Відповіді: х = 32; х — 42; х - 82.

     Як знайти невідомий множник?

     Як називаються числа при діленні?

     Як знайти дільник? (Ділене розділити на частку.)

     Як знайти від’ємник? (Від зменшуваного відняти різницю.)



     Прочитайте умову задачі.

     За скільки годин прикрашає 24 торти один кондитер? (За 3 години)

     За скільки годин прикрашає 24 торти другий кондитер? (За 2 годин

     Поставте питання до задачі.

(1) На скільки більше тортів за 1 годину прикрашає перший кондитер

2)   Скільки тортів за 1 годину прикрашають обидва кондитери?

3)   Скільки тортів за годину прикрашає кожен кондитер?)

У зошитах діти записують одне з розв’язань за вибором.



1)   Завдання 894 (с. 137).



2)   У двох коробках — 23 олівці. У першій коробці — на 3 олівці більше у другій. Скільки олівців у кожній коробці?


Розв'язання


1 -   й спосіб

1)   23 - 3 = 20 (шт.) — олівців було б у двох коробках, якби в них олівції порівну.

2)   20 : 2 = 10 (шт.) олівців було б у двох коробках, якби в них олівців ( порівну; стільки олівців у другій коробці.

3)   10 + 3 = 13 (шт.) — олівців у першій коробці.

2-     й спосіб

1)   23 + 3 = 26 (шт.) — подвоєне число олівців у 1-й коробці;

2)   26 : 2 = 13 (шт.) — олівців у 1-й коробці;

3)   13 - 3 = 10 (шт.) — олівців у 2-й коробці.

Відповідь: 13 олівців, 10 олівців.


— Що треба зробити, щоб двоцифрове число розділити на одноцифрої


С. 137-138, завдання 895; 896.

10лютого

Урок математики

Тема: Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до одиниці

Хід уроку

1.     Усні обчислення

1)    Порівняйте іменовані числа.

8 т 261 кг _____ 30 т 261 кг                          6 м 3 дм _______ 7 м 33 см

810 ц ______8 т 10 ц                                     7 грн 15 к. ______715 к.

2)     Вставте пропущені числа.

2 м 8 см  = ______ см                                    8 кг 30 г = ______ г

200 т = _______ кг                                         150000 см = ______ м

28 000 г = ______ кг                                       5 км = ________ м

2.    Робота за підручником (с. 113)
Завдання 697 (усно)

3.    Завдання 698 (прочитати пояснення)

4.    Первинне закріплення
Завдання 699 (письмове виконання з поясненням)

5.    Завдання 700

6.    №№ 701, 702, 703.

7.    Домашнє завдання: №№ 704, 705 (с. 114)                


Немає коментарів:

Дописати коментар

Наближається тиждень контрольних робіт. Ви, молодці!!! Дуже старанно працювали на протязі дистанційного навчання. Тому, я впевнена, що...